Jeleznénk

Úton a munkába, a csajodhoz, a strandra vagy a nagyihoz, bizony érdekes dolgokat hallhatsz buszon, metrón, villamoson vagy a vonaton. Néha a sofőrnek száll el az agya, esetleg csak viccelődik, máskor utastársaid mosolyogtatnak meg, vagy hoznak hülye helyzetbe. Nálunk ilyen sztorikat találsz. Néha hosszabbat, néha rövidebbet, egy szót vagy csak egy képet.


CSENGŐ

Ez is megy

Tömegközösség

Elfelejtett megállni a mozdonyvezető: válaszolt a MÁV

2012.02.15. 12:01 InformatívTeknős

Előző bejegyzésünkben arról volt szó, hogy Rákoshegy állomáson egyszerűen nem állt meg az egyik szerelvény. Már akkor feltételeztük - a kalauz elmondása alapján - hogy a mozdonyvezető lehetett a ludas. Most megkaptuk a MÁV válaszát, egészen pontosan a MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóságának Társasági Kommunikációs Osztályától kaptunk levelet. A kérdéseket és az erre adott válaszokat változtatás nélkül közöljük.

- Ilyen esetben milyen biztonsági rendszer akadályozza meg, hogy a mozdony ne rohanjon bele egy másik szerelvénybe, van-e erre minimális esély

A vonatok közlekedésének alapvető eleme a forgalomszabályozás, illetve a biztosítóberendezések általi magas fokú biztosítottság. Ebből adódóan jelen esetben sem állt fenn balesetveszély.

A vonatokat az állomáson szolgálatot teljesítő forgalmi szolgálattevők „hatalmazzák fel” indulásra, ők és a jelzőberendezés szabályozza a forgalmat. A vonatok menetrend szerinti megállítása a mozdonyvezetők feladata. Az említett rákoshegyi esetben a mozdonyvezető feledékenysége miatt nem állt meg a vonat, ami utasaink számára kellemetlen volt, ám a közlekedés biztonságát nem veszélyeztette, hiszen a forgalmi szolgálattevő szabad jelzést biztosított a vonatnak, azaz a vonat előtt illetve akár szemben egyáltalán nem lehetett másik vonat, mivel ezt a biztosítóberendezés, a forgalomszabályozás kizárja. 
 
- Az mennyire volt helyes megoldás, hogy Rákoskert után a kalauz meghúzta a vészféket és azt a tanácsot adta, hogy a néhol térdig érő hóban sétáljunk vissza az llomásra és várjuk meg a következő vonatot?

Ebben a konkrét esetben a jegyvizsgáló azonnal meghozott döntése – miszerint meghúzta a vészféket – nem volt megfelelő, ugyanis a vészféket csak veszélyhelyzet esetén szabad használni, ez pedig nem volt veszélyhelyzet. A vasúttársaság szakemberei vizsgálják az esetet. A következő állomásról 5-10 perc múlva egy másik vonattal vissza tudtak menni az utasok.
 
- Mennyire mindennaposak a hasonló esetek?

Hasonló eset nagyon ritkán fordul elő, s leszögezzük, hogy ezen esetben sem állt fenn balesetveszély. Mindamellett utasaink szíves elnézését kérjük az okozott kellemetlenségért.

Szólj hozzá!

Címkék: máv vonat mozdonyvezető

A bejegyzés trackback címe:

https://tomegkozi.blog.hu/api/trackback/id/tr104112705

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása