Jeleznénk

Úton a munkába, a csajodhoz, a strandra vagy a nagyihoz, bizony érdekes dolgokat hallhatsz buszon, metrón, villamoson vagy a vonaton. Néha a sofőrnek száll el az agya, esetleg csak viccelődik, máskor utastársaid mosolyogtatnak meg, vagy hoznak hülye helyzetbe. Nálunk ilyen sztorikat találsz. Néha hosszabbat, néha rövidebbet, egy szót vagy csak egy képet.


CSENGŐ

Ez is megy

Tömegközösség

Bocsánat, elfelejtette az állomást a mozdonyvezető

2012.02.10. 10:01 InformatívTeknős

A címben szereplő mondat ugyan a kaller száját hagyta el, történetünk főszereplője azonban egyáltalán nem ő, hanem a mozdonyvezető. Átlagos februári csütörtök délutánnak indult. Azon elmélkedve, hogy milyen jó már világosban elhagyni a munkahelyet, negyed órával indulás előtt már a vonaton ültem.

Előkaptam jelenlegi kedvenc könyvemet és a meglepő módon fűtött, félhomályos kocsiban vártam a felszabadító indulást. Nem másik szerelvényről van szó, mint a 16:45-kor Nagykátára induló gyorsított járatról. Kőbánya-felsőig semmilyen probléma sem volt, igaz, bizonyos szempontból ezután sem. Az unalomig ismert átjáró után azok, akik Rákoshegyig utaztak volna, szokásos módon felkészültek a leszállásra.

A peronon állva azután olyan szépen süvítettünk keresztül, lassíts nélkül az állomáson, hogy a rám váró autónak integetni sem sikerült. A következő meglepetés akkor ért, amikor senki nem kezdett el értetlenkedni. Ilyenkor mi az ami elsőnek felötlik az  emberben? Na mi? Biztos nem jó vonatra szálltam fel. Mert az nem lehet, hogy egy állomáson nem áll meg a vonat. Ez nem képzelhető el. Egy ország valahol ott kezdődik, hogy mindenhol, ahol meg kell állnia, meg is áll.

Nem tudni, hogy a mozdonyvezető mit csinált. Lehet, hogy okostelefonján valamelyik vicces hámmeres képen röhögött, esetleg éppen szájjal elégítette ki valaki. sosem fog kiderülni. Az viszont biztos, hogy szopni mi, utasok szoptunk a legnagyobbat. (update: Egyik, a MÁV-nál dolgozó informátorunk szerint a vezető örült, hogy a tegnapi szibériai(?) időjárásban tudott menni) Már Rákoskert állomást is elhagytuk, amikor a kalauz úgy gondolta, most már eleget potyáztunk a vonaton, a bérlet ott már egyébként sem érvényes. Meghúzta a vészféket. A vécészagú peronon állva szépen az ajtónak préselődtem és csodálkoztam, milyen szép és sötét ilyenkor februárban este hatkor a puszta.

Majd újabb meglepetés. Az ajtókat nyitó gombok felvillantak és ott, nyílt pályán, egy kilométerre az állomástól a kalauz így szólt: "Erre szálljanak le". Agyrém. Azt is hozzátette, hogy "bocsánat, a mozdonyvezető elfelejtett megállni". Persze, no para, nem történt semmi baj. Ki ne bírná ki a néhol térdig érő hóban való sétát? Olyan utastárs is akadt, aki családját a vonaton hagyta, így próbált eljutni a legközelebbi állomásra.

A legfurcsább a felháborodás teljes hiánya volt. Nekem kellett kellemetlenül éreznem magam, hogy egyáltalán azon elgondolkodtam a nyílt pályán, sötétben, valahol a síneken gyalogolva, hogy ez esetleg nincs rendben. Miért ne lenne? Történt valami tragédia? Volt emberhalál? Nem. Naugye! Akkor meg mi a baj?

Nem akarok ebből semmilyen végkövetkeztetést levonni. Tudom, hogy a vasúti rendszer többszörösen túlbiztosított. Remélem, hogy tényleg leállnak a vonatok, ha veszélyesen közel kerülnek egymáshoz. Ha mégsem állnak le maguktól, abban azért reménykedem, hogy valami olyan fülsiketítő zajt ad valamilyen gép a vezénylésen, ami elnyomja a Maradj talpon tapsviharát, de nem annyira kellemetlen, hogy lenémítsák azt a MÁV alkalmazottai.

Talán az is megoldás lehetett volna, hogy eljutunk a következő állomásig, ott tájékoztatnak, hogy "hát ez történt" és szépen, biztonságos körülménynek között megvárjuk a következő vonatot visszafelé. Abban persze ott a veszély, hogy megbüntetnek, de mint tudjuk, nem lehet minden tökéletes. No meg ahol fát vágnak ott hull a forgács. Csak az nem hibázik, aki nem dolgozik és hasonlók. Tudom jól. Annak pedig kifejezetten örülök, hogy a következő vonat vezetője legalább betartotta a rá vonatkozó vörös jelzést. Örök hála.

A MÁV TELJES VÁLASZÁT IDE KATTINTVA TALÁLJÁTOK MEG!

update2: A MÁV információi szerint a szerencsétlenségre minimális esély volt, mivel a magyar vasút, hasonlóan más fejlett társaságokhoz, olyan védelmi rendszerrel van felszerelve, ami automatikusan megállítja a vonatokat, ha baj van. Legalább 3-4 ember hibája és műszaki meghibásodásra van szükség egy balesethez. Kimondhatjuk tehát, hogy legalább akkora ennek az esélye, mint annak, hogy egy mozdonyvezető nem áll meg az állomáson. Kicsi.

39 komment

Címkék: máv vonat kalauz mozdonyvezető

A bejegyzés trackback címe:

https://tomegkozi.blog.hu/api/trackback/id/tr304089629

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fővizsgáló 2012.02.10. 17:46:22

Emberek vagyunk, hibázhat mindenki. A mozdonyvezetőre nézve lesznek következmények természetesen, amennyiben a posztoló állításai igazak. Viszont, hogy mindenki nyugodt legyen: a vonat nem ment el vörös jelzés mellett, mert akkor vészfékezéssel áll meg a vonat. Magyarul a szolgálattevő is hibázott, mikor a kijáratot kezelte

efi 2012.02.10. 20:22:30

A MÁV úgy gondolja, hogy a berendezés a síneken gyalogló embereket is érzékeli és nem enged be oda vonatot...?

Barnebyte 2012.02.10. 21:38:46

@fővizsgáló: Nálunk már akkor zöldre vált a kijáratnál a lámpa, amikor még meg sem érkezett a vonat az állomásra. Akkor itt is rosszul csinálják?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.02.10. 21:38:47

ha ez igy tortent, akkor en el sem hiszem
lehet tenyleg csak fikcio?
ha nem akkor kovetkezo megallonal megall, a MAV odarendel egy buszt /vagy vvonatot/ es visszaszallitja a nepet
minden mas megoldas kizarva

ikke i drift 2012.02.10. 22:10:52

Miért ne adhatna a fszt kijáratot bejárás előtt?

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2012.02.10. 22:57:42

Sajnos ez ritkán, de előfordul. A "haladós" vonatok rákoshegyi megállása viszonylag újkeletű (bár annyira nem, hogy ez indokolt legyen), és előfordul, hogy a mozdonyvezető "rutinból" megy. Ugyanígy nem kevés példa volt az előző menetrendváltásnál, hogy Pusztaszentistvánon is megálltak a kátai gyorsítottak, mert azelőtt évekig így volt. A mozdonyvezető biztosan bércsökkentést kap, viszont a kalauz nagy hibát követett el, ilyen a világon nincs, hogy a pusztában szállítjuk le az utasokat. Ha a mikor a peron végén is lassítás nélkül elzúg a vonat, ott kellett volna meghúzni, ha az átjáróban is áll meg, még mindig kisebb gond. Rákoshegy meg rászokhatna arra hogy tényleg nem kezel jelzőt a gyorsítottnak, mert ez nem először és nem másodszor történik meg.

Ez bizony kőkemény bukó.

asdf 2012.02.10. 22:59:21

@ikke i drift: mert mondjuk a masodik allomason amit kihagyott az erintett vonat velhetoen mar minuszban hagyta el azt, menetrendi indulasi idopont elott meg mondjuk talan nem kene zoldet adni?
Ez egy lehetseges eset, de biztos van meg.

aha, persze 2012.02.10. 23:36:57

Jól értem? Leszállítjuk a nyílt pályán az utasokat? A jók*rvaéletbe már!

Oldjátok meg! Tolasson vissza az a rohad vonat: van két vágány, a másikon szaladgálhat a többi vonat.

Ha egyszer végre elkattanna az emberek agya, és szépen visszaadnák a vasutasoknak ezt a nemtörődöm viselkedést és munka-nem-végzést, a vasutasok meg lennének lepve.
Mondjuk a bolti eladó "előre láthatólag 5-10 perc késéssel" szolgálná ki a kedves vasutast, míg más vásárlókat azonnal (személyvonat kontra IC). Na persze úgy, hogy a pénzt hamarabb elkéri (előre váltott vonatjegy).

ZBR 2012.02.11. 00:17:16

@asdf:
"menetrendi indulasi idopont elott meg mondjuk talan nem kene zoldet adni?"

Miért ne lehetne?

@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]:
"Rákoshegy meg rászokhatna arra hogy tényleg nem kezel jelzőt a gyorsítottnak, mert ez nem először és nem másodszor történik meg."

??? Ennyi erővel a vezető jegyvizsgáló is rászokhatna arra, hogy figyeli, hogy lassulnak-e. Nem mellékesen a mozdonyvezető tegye maga elé a szolgálati menetrendkönyvet és nézze meg. A japán vasutaknál a mozdonyvezető magának mondja a jelzéseket is.

@aha, persze:
"Mondjuk a bolti eladó "
Nem tudom te milyen boltba jársz. Ahová én járok ott, van egy lassú vén szatyor pénztárosnéni, akinél mindig (zárás előtt is) sor van. Meg normális is.

A leszállítás veszélyes, nem szabad.Ilyenkor köv. állomás a megoldás. De a visszatolás nem. Simán lehet, hogy a követő vonat már ott van mögötte. Elővigyázatossággal (max. 15 km/h) egészen az előtte levő vonat megpillantásáig elmehet, de ha az meg gondol egyet és épp felé tol, akkor nem lesz az úgy jó. Ráadásul az X kocsi végére ellátni sem könnyű... Ja és kérdezzed már meg azokat, akik nem ott szállnának le, hogy örülnének-e, ha mondjuk 10-15 percet késnének most?

Karipapa01 2012.02.11. 00:20:13

Érdekes, valami MÁV-os szakember megmagyarázhatná, hogyan haladhat át zöld jelzéssel egy vonat egy állomáson, ahol meg kellene állnia? Miért a mozdonyvezetőnek és miért nem az állomásfőnöknek kell tudnia azt, hogy egy szerelvénynek egy állomáson meg kell-e állnia, vagy sem? Egyáltalán szabad-e nyílt pályán utasokat leszállítani egy szerelvényről akkor, ha a személy- és vagyonbiztonság ezt nem indokolja? Megkérdezte egyáltalán valaki a MÁV-ot, hogy mi volt ez az akció és miért így lett végrehajtva? Nos Tisztelt Eleonóra ( vagy hasonló kommunikátor), lehet nyilatkozni!

aha, persze 2012.02.11. 00:21:50

@ZBR: Ne akadj el a részletekben :) Akkor álljon be a Tecoban a sorba, fizesse ki a termékeket, de ne kapja meg még "előreláthatólag 5-10 percig", miközben azt látja, hogy mindenki más azonnal mehet a dolgára, mert őket kiszolgálják. Így már rendben van a sztori? :D

InformatívTeknős · http://fontosdolgok.blog.hu 2012.02.11. 00:50:52

Igen megkerdeztem, hetfore igertek reszletes tajekoztatast.

ikke i drift 2012.02.11. 01:05:07

@asdf:
Nincs második mínuszos állomás, Rákoshegy állomáson haladt, Rákoskert mh. után vészfékezett a vjv. (itt nem kellett volna megállnia).
Nem praktikus megvárni a kijárattal a menetrendi indulást, mert akkor sárgával kell bejáratni. Ez inkább akkor jellemző, ha a kijárati jelzővel függésben lévő átjáró van az állomás után.

ikke i drift 2012.02.11. 01:10:20

@Karipapa01:
A szabad jelzés biztonsági elem és nem azt jelenti, hogy ne állj meg, hanem azt, hogy a következő utáni jelzőig biztosan szabad a pálya előtted. Nem tudom, hogy Rákoshegyen a fszt. meneszt-e vagy sem, de ebben az esetben valszeg nem hibázott.

Reisezugwagen 2012.02.11. 05:49:06

Mindhárom vasutas vétett, ez tény.
Meg kell kapniuk a megfelelő büntetést!
Mozdonyvezető: Nem vette figyelembe a szolgálati menetrendben előírtakat, nem állt meg az állomáson. Annyi fáradságot sem vett magán, hogy az előző megállóhelyen megnézze, hogy mi a következő megálló neve...
Jegyvizsgáló: Igenis még Rákoshegyen kellett volna megállítania a vonatot és nem a pusztában! Zord időjárási körülményekről nem hallott? Az utasoknak volt érvényes jegyük, a kallernak meg sekélyes tudása!Hogyan zárunk ki egy utast az utazásból, ha nincs érvényes jegye? A vonat következő menetrend szerinti megállóhelyén szállítjuk le.
Forgalmista: Ha már kezelt kijáratot (így mondják vasutasul), legalább az orrát dugta volna ki, hogy minden rendben zajlik az állomásán. Amint észlelte volna, hogy a vonat nem lassít, nem áll meg, a kijárati jelzőt azonnal vörösre veszi vissza.
Így kisebb lett volna a baj, most egy ember miatt hárman viszik el a balhét

Iza Béla (törölt) 2012.02.11. 07:19:37

"Oldjátok meg! Tolasson vissza az a rohad vonat: van két vágány, a másikon szaladgálhat a többi vonat."
Nem tudom, hogy mi most a helyzet, korábban megfelelő körülmények között (távolbalátás, szabad látás, stb.) a Vjv vezetésével visszatolhatott. Amíg Kertre visszatol csak az 10 perc, ráadásul sorompó is van, amit kézzel kell lezárni és felnyitni, mert a menetirányt vonat alatt nem tudja megfordítani.

@Reisezugwagen: Utána meg próbálkozhatott volna egy térköz Megállj!-al.
"Jegyvizsgáló: Igenis még Rákoshegyen kellett volna megállítania a vonatot és nem a pusztában!"
Ez így van, mivel Hegyen nem állt meg a vonat, Kert előtt az utastéri vészfék működtetésével meg kellett volna állítania.

@aha, persze: Van most is ilyen. Pl.: csak Cora kártyával fizethetsz az adott pénztárnál. Az automaták is előre kérnek pénzt és utána adnak árut. Lehetne említeni az önkiszolgáló éttermet is.

@ZBR: Azért ennyire nem drámai a helyzet, a következő jelzőig simán visszatolhat, sőt, ha van egy kis esze, akkor azt pár méterrel meg is haladja, hogy vörösbe essen a térközjelző. Aztán várunk, rádiózunk, indulunk ismét tolatva.

@Karipapa01: A forgalmista megálló vonat előtt húzott kijáratot. Ha lenne automatikus vágányút-beállítás, akkor meg tudná tenni, hogy először bejáratot állít, miközben kimegy, addig a gép kijáratot, aztán mire indítja a vonatot, a vágányút már áll és húzhat ki a vonat. D70-nél tárolt vágányútban nyugodtan lehet gondolkozni, de D55-nél sem gond megoldani. Milyen berendezés is vagy Hegyen? Integra + EVM esetén tényleg kellemetlen lehet a sűrített felhívás meg a kényszerített fékezés, ha áthaladóra veszi a forgalmista, akkor jobb fékgörbét tud produkálni a vezér.

2012.02.11. 07:59:41

A kolléga minap taxival jött be Pilisvörösvárról, mert ott sem állt meg a vonat. Az amivel minden nap jön ugye. Az ideg szétcseszte. De úgy látom ez a tetű MÁV akkor így csinálja.

Mc Master 2012.02.11. 09:08:40

Ezek az állami cégek, mint a MÁV vagy a volt Malév ennyit tudnak. Egykor monopolhelyzetben voltak és ez kihatott a munkamorálra.
Egyébként az utasok igencsak szerencsésnek érezhetik magukat, hogy mindez a MÁV-val történt és nem a Malévval. Mert ugye ott hasonló helyzetben a sztyuvi azt mondta volna: "Sorry, elfelejtettünk leszállni." Ugorjanak!" :)

baliquez 2012.02.11. 09:15:10

Elfelejtett megállni, van ilyen. Amikor pár éve lappékhoz indultam pár hónapra dolgozni a mozdonyvezető úr volt szíves a ferihegyi megállónál cirka 15-20km/h sebességre LASSÍTANI, az is elfelejtett megállni, úgy kellett ledobnom a húszkilós bőröndöt, plusz kézipoggyászt, majd enmagamat utánuk vetni.

Még jó hogy volt rajtam két sarkvidékre tervezett télikabát különben nem úszom meg zúzódásokkal. INTERCITY volt, ráadásul, gondoltam ejrópai módon megyek a reptérre Kecskemétről.

Na pont attól a perctől nem ülök vonatra. Legalábbis Magyarországon.

Félbe kellene vágni a mávot dunáninnen és dunántúl régióra aztán eladni két külön konkurens külföldi vállalatnak, baszkodják csak ki a sok semmirekellő hugyagyút a kurvaanyjukba követ törni meg piramist építeni a morénak. Totális agyrém, mávostól-békávéstől.

baliquez 2012.02.11. 09:20:04

@baliquez: 2007. október 24., szerda. Este 10-kor indultam a Blue1 gépével Vantaa-ra, szóval a késő délutáni IC-n esett meg az eset.

OkoskaTo:rp 2012.02.11. 10:25:18

@baliquez: A te megoldásoddal lenne egy dunáninneni regionális monopol vízfej, és lenne egy dunántúli regionális monopol vízfej. A maga területén mindkettő folytathatná a szép mávos hagyományokat, csak épp kétszer annyi vezetővel (nem vonat-, hanem irodai), ráadásul a két cég között mondjuk a menetrend szinkronizálása sem lenne túl gördülékeny. Mondjuk egy Győr-Miskolc útnál véletlenül sem jönne ki jól a csatlakozás.

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2012.02.11. 10:48:51

@baliquez: öregem, nem mondod hogy kidobáltad a csomagodat meg kiugrottál ahelyett hogy vészféket húztál volna. Az erre van!

@C16SE: ki van zárva. Vörösvár meg az egész oldal technikailag "alkalmatlan" arra hogy csak így elfelejtsen megállni a mv. Ott inkább az történt, hogy szokás szerint volt valami borulás, és a személy rendes idejében egy üres szerelvény haladt át.

@Iza Béla: barátom, te inkább ne oszd az észt, mert látom nincs fogalmad a dolgokról. Önműködő térközös pályán TILOS akár 2 centit is visszatolni, pont azért, mert egyrészt jöhet mögötted blokkon egy másik vonat aminek esetleg nekikoccolsz, másrészt mert zavarba ejted a sorompókat és kinyírsz pár figyelmetlen autóst/gyalogost.
Hegyen amúgy nem meneszt a forgalmista.

Egyébként meg, ha úgy is meg kell állni, 100-ról senki nem fog belehalni hogy 450 méter után bele kell csípnie levegővel. Akkor már valószínűleg amúgy is elkezdene fékezni. Nyilván nem kell erre alapozni, de nem tartana semmiből.

Amúgy eléggé félre lett itt értve valami, a kalauz nyilván nem leparancsolta az utasokat, csak "lehetőséget adott" hogy ott leszálljanak. A helyes megoldás ha már mindenki elbaszta az lett volna, hogy beszól, hogy a 3626-os nem állt meg hegyen, Maglódon rendesen, peron mellett megfogják, és a következő sülysápi visszavitte volna őket hegyre az eredeti jegyükkel.

Az meg mégegyszer mondom, régen ilyenért fél évre levették a mozdonyvezetőt a mozdonyról, mostanában 30-60 ezres fizetéslevonás jár érte, úgyhogy ez nem "természetes", kőkemény büntetés jár érte.

kennyking 2012.02.11. 11:02:48

@fővizsgáló:
A szolgálattevő nem hibázott.Attól, hogy áll a kijárat még nem mehet el a vonat, csak menesztés után.

kennyking 2012.02.11. 11:09:27

@C16SE:
Kizárt, hogy P.váron megállás nélkül áthaladt egy személyvonat.Valamit benézett a kollegád.

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2012.02.11. 11:22:29

@kennyking: valóban, őt nem terheli felelősség. De akinek az állomásán ugyanaz a vonat már vagy háromszor áthaladt, biztos ami biztos nem kezel haladót a megállósnak. Nézd meg Nagykátát, ott is leszoktak róla.

kennyking 2012.02.11. 11:35:20

@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]:
Az utasítás előírásai nem a szokásjogon alapúlnak.Nem ismerem az állomás adottságait, nem tudom, hogy a melyik jelző ad előjelzést a következőre, de az, hogy áthalad egy állomáson egy egyébként megálló vonat, az a mozdonyvezető sara.Az fszt. tényleg annyit tehet, hogy ha nem áll meg a vonat, akkor visszaveszi a kijáratot, de mivel nem ismerem az állomást, nem tudom, hogy egyáltalán van-e annyi ideje, hogy beérjen a berendezéshez addig, amíg nem haladja meg a kijáratot a vonat.

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2012.02.11. 11:46:47

@kennyking: térközmegálljt még nyomhat, bár ilyenkor nem szokás, az utasokat nem lehet a susnyásban leszállítani, a kalauz nem is értem ezt hogy gondolta. Ha valaki kitöri a lábát, az ő felelőssége.

indapass90210 2012.02.11. 11:47:31

@Moka_Miki: "utasok igencsak szerencsésnek érezhetik magukat, hogy mindez a MÁV-val történt és nem a Malévval. Mert ugye ott hasonló helyzetben a sztyuvi azt mondta volna: "Sorry, elfelejtettünk leszállni." Ugorjanak!" :)"

Nem is kell ugrani, elég kinyitni 10ezer méteren az ajtót! A többi elintézi a nyomáskülönbség!

bringaval · http://bringaval.uw.hu 2012.02.11. 12:13:45

Egyszer az orrom előtt elhúzott a vonat, csak lestem, pedig meg kellett volna állnia. Aztán szikrázó, füstös fékezéssel megállt vagy száz méterre a peron végétől. Vártam,hátha visszatolat, á, azt nem tud, biztos elromlott a tolatója, vagy derogál neki. Tíz perc múlva megszólalt a hangosbemondó, hogy a kedves utasok (én, egyedül + a bicajom) fáradjanak a vonat után és szálljanak fel.
Aha. Ott, ahol kifejezetten meredek és keskeny a töltés, még a százkilencven centimmel is alig érném el a kilincset, a kifelé nyíló keskeny ajtón hogy a bánatban szuszakoljam fel biciklivel együtt magamat? Képtelenség.
Bringával előbb elértem a célomat, minthogy megvártam volna a következő vonatot.

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2012.02.11. 13:23:49

@bringaval: fogjátok fel, nincs ilyen, hogy visszatolat, ez a Kontroll c. filmben működik. Nem lehet vonattal visszatolatni, ha nincs tolatásvezető aki megy a vonat mellett és jelzést ad. Azt is csak állomáson belül.

Iza Béla (törölt) 2012.02.11. 16:21:31

@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]: Nyugodtan elkezdhetsz megtanulni olvasni. Ha nem érted, hogy mit leírtam egy műszaki lehetőség, amit vagy enged az utasítás, vagy nem, akkor tedd le az érettségit.

Amúgy vettem részt már visszatolásban - nem utasként...

@kennyking: Ha amúgy szabályosan jár el, nincs.

bringaval · http://bringaval.uw.hu 2012.02.11. 16:52:56

@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]: Köszi, készséggel elfogadom, biztonságosabb is így.
Első perc: mozdonyvezető előveszi a telefonját, tárcsáz, és azt mondja, gyerekek, hibáztam, nincs baleset, csak későn kezdtem fékezni, túlfutottam néhány vagonnyival az állomáson, intézkedjetek.
Második perc: a diszpécser felhívja a legközelebbi forgalmi irodát, gyerekek, itt és itt malőr lett, szóljatok az utasoknak, galoppozzanak a vonat után.
Harmadik perc: a legközelebbi állomás forgalmistája, miután befejezte a röhögést, belemondja a mikrofonba a szükséges szöveget.
Mire ment el a többi idő? Mire vártak? Arra, hogy egyszercsak odateremtődik egy tolatásvezető a semmiből?

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2012.02.11. 18:12:03

@bringaval: ez ott bukik el, hogy nincs "galoppozzanak a vonat után". Innentől kezdve az megy börtönbe, ha valaki kitöri a lábát a hóban, aki erre engedélyt adott. Pláne úgy, hogy 5 perc múlva ott a sülysápi, azzal elmegy sülybe, ott meg kb 5 percet kell várnia a szolnokira és eljut bárhova. Persze ez kifejezetten erre az esetre vonatkozik, de csomaggal, kerékpárral is vannak utasok (ahogy valaki írta is), nem várhatod el, hogy a töltésoldalban szálljanak fel.
Tolatást amúgy a vjv. is vezethet, öttel, bejárással elvileg lehetséges volna, de csak akkor, ha még nem haladt ki a vonat az állomásról. Azonban még ha a peron végéről vészfékeznek is 100-ról, rég meghaladja még az ellenkező oldali bejárati jelzőt is, és máris okafogyott visszatolásról gondolkodni. Ez akkor működhet, ha megcsúszik a vonat és 2-3 kocsi lecsúszik a peronról, bár akkor is inkább hátraterelik az utasokat. Mégegyszer, ez nem autó, hogy csak úgy tolatgassunk.

bringaval · http://bringaval.uw.hu 2012.02.11. 18:47:28

@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]: A vicces az, hogy majdnem pontosan úgy történt, ahogy leírtam.
Tény, nem azt mondták, hogy galoppozzunk a vonat után, csak azt, hogy kérjük a kedves utasokat, fáradjanak a vonat után, és a száz méter is csak szűken volt meg, de a lényegen nem változtat: arra biztattak, hogy ott, a kőágy mellől repüljek fel a biciklimmel a hónom alatt.
Megkerestem az akkor készített fotóimat, itt találod:
kepfeltoltes.hu/view/120211/tulfutott_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Amint látszik az utolsó képen, amikor elhagytam az állomást, még ott várt a vonat.
(a dátumot szándékosan ikszeltem ki, nem akarom, hogy valaki megüsse emiatt a bokáját)

gcsabi 2012.02.12. 07:35:32

@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]:
Azért egy mozdonyvezetőnek nem kellene ilyet leírni!
Engedéllyel az önműködő térközös pályán is visszatolhatsz a vjv meg nyugodtan vezethet tolatást a nyílt vonalon is.

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2012.02.12. 15:23:24

Hát persze. De nem akkor, amikor 5 perc múlva jön a következő vonat, hanem akkor, ha előtted atombomba robbant és nincs sín kb. Ezt kár feszegetni.

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2012.02.12. 15:28:00

@Iza Béla: jó, egyezzünk ki egy döntetlenben. Nyilván műszaki lehetőség megvan arra is, hogy hátrabassza a vezér az irányváltót és 100-zal toljon vissza, de nem erről beszélünk. A lényeg az, amit én is leírtam, hogy igen, különösen indokolt esetben megfelelő körülmények között van lehetőség a visszatolásra, de nem úgy, ahogy a laikusok elképzelik és/vagy a Kontroll c. filmben látták.
Nem kell emiatt egymás torkának esni.

Iza Béla (törölt) 2012.02.12. 16:22:47

@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]: Még mindig javaslom az olvasás elsajátítását. Pár száz méter (=fékút) távolságot kb. 10 perc alatt nem 100-zal szokás megtenni. Azt, hogy ne a Kontrollból képzelje el (ott asszem mindezt helytelenben) a T. Nagyérdemű, azt meg kulturáltan is le lehet írni.
süti beállítások módosítása